• Zakończenie projektu Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2020

          • Zerknijcie, nad czym pracowali nasi uczniowie w roku szkolnym 2020/2021:

            Projekt Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2020 składał się z III etapów.


            ETAP I: 

            Pierwsze spotkanie w Cyfrowej Szkole Wielkopolskiej - 3.12.2021

            Pierwsze spotkanie w ramach projektu Cyfrowa Szkoła Wielkopolska@2020 odbiegało znacząco od przyjętych standardów, co spowodowała szalejąca od miesiąca pandemia Covid-19.

            W związku z tą sytuacją spotkanie odbyło się za pomocą sprawdzonych i przetestowanych w szkole  aplikacji komunikacji zespołowej Teams. 

            Na spotkaniu tym zapoznałem uczestników z celami i zasadami organizacyjnymi projektu Cyfrowa Szkoła Wielkopolska. Wspólnie zastanawialiśmy się nad wyborem tematyki projektu i ustaliliśmy  zasady organizacyjne realizacji i przebiegu projektu. 

            Informatyczny Bamboo - taką nazwę przyjęliśmy dla realizowanego projektu, bowiem nauka z programowaniem ze względu na charakter grupy będzie zaczynać się od elementarza, czyli podstaw zabawy z programowaniem.

            Mamy nadzieję, że pomimo trudności jakie nas wszystkich spotkały, uda się projekt zrealizować zgodnie z zamierzeniami.

            Korzystając z edytora tekstu oraz chmury internetowej uczestnicy wspólnie tworzą z zebranego materiału broszury informacyjne. Zebrany materiał jest opracowywany tekstowo i graficznie. 

            Kolejne spotkanie to czas na uświadomienie uczniom z jakich materiałów dostępnych w "morzu informacji" możemy prawnie korzystać, jak szanować innych użytkowników sieci. Uczestnicy zbierali informacje na temat prawa autorskiego, najważniejszych licencji oraz o prawidłowym zachowaniu się w Internecie. Wyszukując informacji zbierali materiał do utworzenia broszury informacyjnej na temat prawa, licencji i netykiety.





            ETAP II:

            Zabawa z programowaniem -Scretch, Scottie Go, Be Creo, Lego Spike a także Jimu Astrobot.

            Pandemia nas nie rozpieszczała i nie pozwalała dalej na cykliczne spotkania  w rzeczywistości  szkolnej. Stąd zajęcia odbywały się głównie w formie zdalnej za pośrednictwem dobrze znanej uczniom platformy Teams. Udało się nam kilkakrotnie przeprowadzić cyfrową szkołę w zakładanym systemie spotkań w szkolnych izbach lekcyjnych. Jakże odmienne były te zajęcia w stosunku do zdalnych. Samo spotkanie wprowadziło sporo ożywienia w zespole i pobudziło do bardziej aktywnego działania. Nie ma to jak szczypta rywalizacji, która  pobudza kreatywność i nie pozwala być tym ostatnim w pokonywaniu kolejnych modułów Scottie Go lub budowaniu i uruchamianiu kolejnego robota Lego Spike.

            Jak zatem wyglądał drugi etap Cyfrowej Szkoły 2020?

            Przyjęliśmy stały sposób realizacji zajęć zdalnie za pomocą aplikacji Teams - raz w tygodniu po ok. 2 godz. zajęć dla wszystkich oraz w systemie zajęć praktycznych w szkole, naprzemienne spotkania z poszczególnymi grupami po min. 2 godz. z grupą tygodniowo (z uwzględnieniem obowiązujących przepisów pandemicznych). Grupy pozostające w domu łączą się w czasie zajęć praktycznych online za pomocą aplikacji Teams.


            Wszystkie zajęcia praktyczne w szkole prowadzone były zgodnie z zasadami dystansu społecznego.

            Zanim wyposażyliśmy uczestników w niezbędny sprzęt i narzędzia, podstawy programowania rozpoczęliśmy w dostępnym online Scretchu. Taki wybór ułatwiał prowadzenie zajęć zdalnie. Celem było utworzeniu gry dla jednego gracza. Na początku młodzi programiści zostali zapoznani z interfejsem aplikacji oraz z podstawowymi jej funkcjami. Pierwsze programiki wprowadzające w ruch "Duszka" już dawały sporo satysfakcji uczestnikom. Dalej więc stworzyli oni scenę na której namalowali labirynt, po którym  przemieszczać się będzie duszek. Tu zaczyna się programowanie Duszka, który sterowany wybranymi klawiszami, nie dotykając linii, ma dotrzeć do określonego punktu labiryntu i odebrać nagrodę.  Jak wypadła realizacja tego zadania obrazują zrzuty ekranu oraz grafika poniżej:

            ETAP III:

            Miał być Czerwony Kapturek, a wyszło inaczej.

            Zakończenie projektu.

            Plany były bardzo obiecujące. Chcieliśmy zaprezentować naszej najmłodszej społeczności szkolnej bajkę o Czerwonym Kapturku, jednak pandemia pokrzyżowała  nasze zamiary. Musieliśmy przyjąć inne zakończenie projektu. 


            Efekty naszej pracy przedstawi prezentacja multimedialna zamieszczona poniżej. Znajdą tu państwo informacje i obrazy przedstawiające realizację projektu oraz efekty, jakie udało nam się osiągnąć.

            Zapraszamy do obejrzenia przebiegu i uzyskanych efektów naszej pracy  w ramach Cyfrowej Szkoły Wielkopolskiej @2020.

             

          • Dzień Matki w naszej szkole

          • Z okazji Dnia Matki pragniemy wszystkim mamom złożyć najszczersze i najcieplejsze życzenia: dużo radości i jak najmniej problemów. Jesteście wspaniałe!

            Do życzeń dołączamy film stworzony przez naszych zerówkowiczów:

            Również uczniowie klasy III przygotowali dla swoich mam niespodziankę: